Allah, s.w.t., od ljudi traži iskrenost i zalaganje za nju i za to obećava nagradu:
"O vjernici, bojte se Allaha i govorite samo istinu! On će popraviti vaša djela i grijehe će vam vaše oprostiti. A onaj ko se Allahu i Poslaniku Njegovu bude pokoravao, postići će ono što bude želio." ( Al-Ahzab: 70 – 71)
Allah, s.w.t., nam u citiranim ajetima naređuje da se samo Njega bojimo i da samo govorimo istinu. Oni koji se istinski boje svoga Gospodara, oni govore samo istinu, makar ona bila i na njihovu štetu. Takve ljude Allah, dž.š., će nagraditi i grijehe će im oprostiti, a to bi trebao da bude naš cilj i preokupacija.
Poslanik, s.a.v.s., nas podstiče da govorimo samo dobro ili da šutimo, pa u hadisu koji bilježi imam Buharija stoji:
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.w.s., rekao: "Ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka govori dobro ili neka šuti, ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka počasti komšiju, ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka ugosti gosta!" (Buharija)
Poslanik, s.a.w.s., nas podučava šta se sve kod čovjeka ne može naći u isto vrijeme, pa u hadisu koji bilježi imam Ahmed, stoji:
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.w.s., rekao: "Iman i kufr (nevjerovanje) se ne mogu naći zajedno, niti se mogu sastaviti laž i iskrenost i izdajstvo i povjerenje." (Ahmed)
Poslanik, s.a.w.s., u hadisu koji bilježi imam Ahmed, kaže:
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dovoljno je prevare da govoriš nešto svome bratu, a on ti vjeruje, dok ti lažeš!" (Ahmed)
Iskrenost u riječima prenosi čovjeka u iskrenost u djelima i ispravnost u postupcima. Jer nastojanje čovjeka da se pridržava istine u onome što govori dovodi do toga da svjetlost istine zasija u njegovu srcu i mislima i da ga ljudi prepoznaju kao iskrenog i pouzdanog.
Poslanik, s.a.w.s., nam naređuje iskrenost, a zabranjuje laž, pa u hadisu koji bilježi imam Muslim kaže:
Prenosi Abdullah ibn Mes’ud, r.a., da je Poslanik, s.a.w.s., rekao: "Budite iskreni, jer iskrenost vodi ka dobročinstvu, a dobročinstvo u džennet. Čovjek će, govoreći istinu i pridržavajući se nje, biti upisan kod Allaha kao iskren. I klonite se laži, jer laž zaista vodi bestidnosti ,a bestidnost vodi u džehennem. čovjek će, lažući i postupajući po laži, biti upisan kod Allaha kao lažac."(Buharija)
Iskrenost je pohvalna, a laž je odvratna. Laž nije dozvoljena osim u tri slučaja: 1) laž radi pomirenja zavađenih, 2) laž u ratu i 3) laž supruzi (ako ima mnogo zahtjeva, pa joj se kaže: “kupiću ti to inša-Allaha, a znamo unaprijed da to ne možemo ili odvešću te tu i tu i slično“).
U tom smislu je i predaja, koju bilježi imam Muslim:
Prenosi Ummu Kulsum, r.a.: „Nisam čula Poslanika, s.a.w.s., da je odobrio laž, osim u tri slučaja: čovjeku koji kaže nešto u cilju pomirenja, čovjeku koji kaže nešto u ratu i čovjeka koji govori ženi i ženi koja govori čovjeku!“ (Muslim)
"O vjernici, bojte se Allaha i govorite samo istinu! On će popraviti vaša djela i grijehe će vam vaše oprostiti. A onaj ko se Allahu i Poslaniku Njegovu bude pokoravao, postići će ono što bude želio." ( Al-Ahzab: 70 – 71)
Allah, s.w.t., nam u citiranim ajetima naređuje da se samo Njega bojimo i da samo govorimo istinu. Oni koji se istinski boje svoga Gospodara, oni govore samo istinu, makar ona bila i na njihovu štetu. Takve ljude Allah, dž.š., će nagraditi i grijehe će im oprostiti, a to bi trebao da bude naš cilj i preokupacija.
Poslanik, s.a.v.s., nas podstiče da govorimo samo dobro ili da šutimo, pa u hadisu koji bilježi imam Buharija stoji:
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.w.s., rekao: "Ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka govori dobro ili neka šuti, ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka počasti komšiju, ko vjeruje u Allaha i Sudnji dan, neka ugosti gosta!" (Buharija)
Poslanik, s.a.w.s., nas podučava šta se sve kod čovjeka ne može naći u isto vrijeme, pa u hadisu koji bilježi imam Ahmed, stoji:
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.w.s., rekao: "Iman i kufr (nevjerovanje) se ne mogu naći zajedno, niti se mogu sastaviti laž i iskrenost i izdajstvo i povjerenje." (Ahmed)
Poslanik, s.a.w.s., u hadisu koji bilježi imam Ahmed, kaže:
Prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Dovoljno je prevare da govoriš nešto svome bratu, a on ti vjeruje, dok ti lažeš!" (Ahmed)
Iskrenost u riječima prenosi čovjeka u iskrenost u djelima i ispravnost u postupcima. Jer nastojanje čovjeka da se pridržava istine u onome što govori dovodi do toga da svjetlost istine zasija u njegovu srcu i mislima i da ga ljudi prepoznaju kao iskrenog i pouzdanog.
Poslanik, s.a.w.s., nam naređuje iskrenost, a zabranjuje laž, pa u hadisu koji bilježi imam Muslim kaže:
Prenosi Abdullah ibn Mes’ud, r.a., da je Poslanik, s.a.w.s., rekao: "Budite iskreni, jer iskrenost vodi ka dobročinstvu, a dobročinstvo u džennet. Čovjek će, govoreći istinu i pridržavajući se nje, biti upisan kod Allaha kao iskren. I klonite se laži, jer laž zaista vodi bestidnosti ,a bestidnost vodi u džehennem. čovjek će, lažući i postupajući po laži, biti upisan kod Allaha kao lažac."(Buharija)
Iskrenost je pohvalna, a laž je odvratna. Laž nije dozvoljena osim u tri slučaja: 1) laž radi pomirenja zavađenih, 2) laž u ratu i 3) laž supruzi (ako ima mnogo zahtjeva, pa joj se kaže: “kupiću ti to inša-Allaha, a znamo unaprijed da to ne možemo ili odvešću te tu i tu i slično“).
U tom smislu je i predaja, koju bilježi imam Muslim:
Prenosi Ummu Kulsum, r.a.: „Nisam čula Poslanika, s.a.w.s., da je odobrio laž, osim u tri slučaja: čovjeku koji kaže nešto u cilju pomirenja, čovjeku koji kaže nešto u ratu i čovjeka koji govori ženi i ženi koja govori čovjeku!“ (Muslim)
0 komentari:
Objavi komentar