"Narod je izraz za skupinu porodica i rodova. Zbog toga će narod koji posjeduje dobre domove
i sam biti dobar, a onaj koji posjeduje loše domove i sam biti loš. Kamo sreće da oni koji
priželjkuju prosperitet naroda počnu s popravljanjem porodica i domova prije svega drugog!"
Fethullah Gulen
Ljepota islama se ogleda u tome koliko on podstiče vjernike na međusobno potpomaganje,
socijalne programe, opraštanje, spajanje rodbinskih veza, očuvanje bračnih veza, činjenje dobrih djela
te ulaganje napora ka rješavanju lokalnih i globalnih problema. Dakle, jednostavnim slijeđenjem
islamskih principa u životu čovjek istovremeno razvija svoju emocionalnu i socijalnu inteligenciju.
Islam isnistira na tome da jedno društvo mora predvoditi pravda i povjerenje u svakom pogledu,
što se da jasno primjetiti kad god se osvrnemo na islamske propise, kako naredbe tako i zabrane.
Islam traži pravdu u odnosima među ljudima, bez obzira na to da li je u pitanju muško ili žensko
Arap ili nearap, bijeli ili crni čovjek, bogati ili siromašni te ugledni ili neugledni. Islam nam ukazuje
na to da je jedina razlika koju Allah, dž.š., pravi među ljudima - bogobojaznost (takvaluk): "Ljudi,
Mi smo vas stvorili od jednog muškarca i jedne žene, i narode i plemena smo vas
podijelili kako biste se međusobno zbližavali i upoznavali; najčasniji od vas je onaj koji
je prema Allahu najbogobojazniji." (El-Hudžurat, 13.)
Osnova od koje islam kreće jeste izgradnja i odgoj svakog pojedinca kao osnove društva.
Izgradnja ličnosti počinje od izgradnje odnosa izmeđz čovjeka kao roba i Uzvišenog Allaha kao
njegovog Gospodara. Na tome se i zasniva islam kao sistem života, što je, nažalost, suprotno
onome na čemu se danas odgaja pojedinac i društvo. Islam svojim idealnim i praktičnim načelima
upotpunjava odnos čovjeka prema drugom čovjeku, prema roditelju, rodbini, komšiji, radnom
kolegi, pretpostavljenom, potčinjenom, prijetelju, muslimanu, nemuslimanu i tako dalje - sve ovo
opet biva na osnovama pokornosti zakonima koje je postavio Uzvišeni Allah. U tom smislu
u srcu svakog muslimana trebale bi se urezati riječi Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: "Najbolji
čovjek je onaj koji najviše koristi drugim ljudima." (Taberani)
Pogledajmo u veličinu i ljepotu našeg dina i kojem se čovjek ne vrednuje i ne ocjenuje po
količini imetka i boji kože, već po količini i kvalitetu urađenih dobrih djela. U tom smislu
Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Najbolji ljudi su oni čiji je život dug, a oni ga provode
radeći dobra djela, a najgori ljudi su oni čiji je život dug, a poslovi (djela) ružni." (Tirmizi)
Odnos spram drugih živih bića
Osnovni islamski princip na kojem vjernik gradi svoj odnos prema čitavoj prirodi jeste da
sve pripada Allahu, dž.š., da je On stvoritelj svega i da je čovjek odgovoran pred Njim za
svoj odnos prema prirodi. Musliman emotivno komunicira i s drugim bićima u svemiru.
Dakle, od nas se očekuje da s njima postupamo s podjednakom brigom i poštovanjem kao
prema ljudima. Psihološka okrutnost je zabranjena u islamu na svim poljima, pa čak i prema
životinjama. Navest ćemo samo par primjera koji nam pokazuju svu milost i ljepotu naše vjere.
Poslanik, s.a.v.s., jednom prilikom je ugledao čovjeka koji je svoju nogu stavio na vrat ovce i
pred njenim očima oštrio nož, želeći da je zakolje, pa mu se Poslanik, s.a.v.s., obratio riječima:
"Zašto to nisi učinio ranije? Zar želiš da je usmrtiš dva puta?" (Hakim)
Poznat je slučaj žene koja je ušla u vatru zbog mačke koju je zatvorila, nije je nahranila ni
napojila, niti je pustila da sama sebi traži opskrbu, pa je umrla. Allahov Poslanik, s.a.v.s.,
rekao je: "Žena je ušla u Vatru zbog mačke koju je svezala - nije je hranila niti ju je
pustila da se hrani sa zemlje." (Buhari)
Prema tome, nehuman odnos prema životinji može biti razlogom kazne u Džehennemu, ali isto
tako lijep postupak prema životinjama može biti razlogom oprosta grijeha i ulaska u Džennet.
Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: "Neka bludnica je jednog dana vidjela psa kako
kruži oko bunara. Jezik mu je ispao od žeđi. Ona skinu svoju čizmu i napoji ga i bi joj
oprošteno zbog toga." (Muslim)
0 komentari:
Objavi komentar