Kada se govori o pravima žena u društvu često se prsti krivnje upiru u islam i muslimane.
Ne kažemo da nema pojedinaca među muslimanima koji prelaze granice u ophođenju
prema ženama, ali oni nemaju pravo te svoje postupke pravdati islamom i slijeđenjem
sunneta Poslanika, s.a.v.s. Pouzdano se zna da Muhammed a.s. nikada nije udario
ni jednu od svojih žena, niti bilo koga od insana niti hajvana, nego je u ophođenju
prema ženama bio uzor drugima, kao i u ostalim svojim postupcima. Dovoljno je
napomenuti da Poslaniku s.a.v.s. , nije bilo iz poniženja postaviti svoju natkoljenicu,
da njegova supruga stane na nju, kako bi lakše sjahala sa deve. Dalji tekst upućuje
nas da se zahvaljujemo Allahu, dž.š., na svim blagodatima a posebno na blagodati
hajirli-dobre žene. Isto tako, kako da se ophodimo prema njima, imajući u vidu
mentalitet tog slabijeg i nježnijeg spola kao i da bar donekle prikažemo stav islama po
tom pitanju.
Allah, dž.š., dao je naziv jedne sure u Kur'anu "En-Nisa' - Žene", ukazujući time
na visok položaj koji im u islamu pripada. Allah, dž.š., u toj suri kaže: "Sa ženama
lijepo postupajte." (En-Nisa', 19) U drugoj suri se kaže: "Žene imaju isto toliko
prava koliko i dužnosti, prema zakonu..." (El-Bekare, 228). Dakle, žene imaju
obaveza prema svojim muževima kao što i muževi imaju pravo i obaveze prema njima.
Stoga svako od njih treba primjerno izvršavati svoje obaveze prema drugome. Ibn
Abbas, r.a., u komentaru ovog ajeta kaže: "Ja se svojoj supruzi ukrašavam, kao što
se ona meni ukrašava, jer ne želim da ja potpuno uzmem svoje pravo kod nje a da ona
ne uzme svoje pravo kod mene." (Tefsir od Kurtubija, 3/127) Svaka strana treba da
se boji Uzvišenog Allaha u izvršavanju svojih obaveza prema drugoj strani.
Abdullah ibn Amr, r.a., kaže da je Pejgamber, s.a.v.s., rekao: "Ovaj svijet je samo
prolazan užitak, a najbolje u njemu je dobra (čedna i odgojena) žena." (Muslim)
To je zbog toga što takva žena pomaže svome mužu u činjenju dobrih dijela za koja
će biti nagrađeni na Onom svijetu. Prenosi se da je Alija, r.a., pojasnio značenje
kur'anskog ajeta: "Gospodaru naš, daj nam dobro na ovom svijetu i dobro na ahiretu
i sačuvaj nas džehennemske vatre!" (El-Bekare, 201), ovako: "dobro na ovom svijetu"
je hajirli žena, "dobro na ahiretu" su džennetske hurije, a "džehennemska vatra" je
loša, neposlušna žena.
Ebu Ummame, r.a., pripovjeda da je Pejgamber, s.a.v.s., rekao: "Ništa korisnije,
nakon bogobojaznosti, vjernik ne može imati od hajirli žene. Ako joj nešto
naredi ona ga posluša, ako je pogleda ona ga obveseli, ako je na nešto
zakune, ona će tako uraditi, ako je odsutan ona čuva sebe i njegov imetak."
(Ibn Madže)
Ibn Abbas, r.a., pripovjeda od Pejgambera, s.a.v.s., da je rekao: "Četvero kome
bude dato, dato mu je dobra i ovoga i budućeg svijeta: zahvalno srce, jezik
koji zikri (spominje Allaha), strpljvo tijelo i žena koja čuva sebe i imetak
svoga muža." (Bejheki)
Aiša, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najbolji od vas su oni koji
najljepše postupaju prema svojoj porodici a ja najljepše postupam prema
svojoj porodici." (Tirmizi i Darimi)
Ebu Hurejre, r.a., veli da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Najjačeg imana su oni
vjernici čije ponašanje je najljepše a najbolji od vas su oni koji najljepše
postupaju prema svojim ženama." (Tirmizi)
Kakva je bila pažnja Poslanika, s.a.v.s., prema ženama govori primjer, gdje
on sugeriše goniču deva da polahko vodi deve, kako bi se žene lijepo i ugodno
osjećale u svojim nosiljkama.
Sama činjenica da je prva žena, hazreti Hava stvorena od Ademovog, a.s.,
rebra ukazuje na krhkost i slabost žene. Upravo zbog toga je Poslanik, s.a.v.s.,
poredi sa rebrom i kaže: "Žena je kao rebro, ako ga htjedneš ispraviti,
slomit ćeš ga, a ako se koristiš njime, koristit će ti, iako je krivo."
(Buharija i Muslim) U drugim predajama se pojašnjava da bi lomljenje tog
rebra značilo razvod braka. S obzirom da je porodica i njen ambijent, u
današnjem vremenu posebno na udaru, nadam se da će nam Poslanikove,
s.a.v.s., smjernice pomoći da očuvamo toplinu te blagodati, lijepog porodičnog
ambijenta, punog uzajamnog poštivanja i uvažavanja.
0 komentari:
Objavi komentar